dimarts, 24 de juliol del 2012

La primera feina de veritat?

En Manel Niubó, director del centre de IFP Narcís Monturiol on havia treballat de auxiliar de secretaria durant un estiu, em va comentar que a Tallers Elpa buscaven un delineant per a treballar unes hores. Era una molt bona oportunitat per poder continuar estudiant i treballar en una feina a on pogués aprendre més sobre fabricació de maquinaria. La meva passió havia crescut, passant de les bicicletes a les motocicletes i ara a les màquines en general. Tallers Elpa treballava per Comexi i Enviroxi, feia peces de xapa i mecanitzades en un petit taller a peu de la carretera d'Olot. Gràcies a en Xavier i en Toni Martínez, en Lluís Adroher i tota la gent de taller vaig aprendre moltíssim de moltes coses. Dibuixàvem amb Autocad en uns ordinadors Pentium amb pantalla de 24 que eren l'últim que hi havia. Recordo el dia que amb en Toni vàrem provar el joc DOOM. Com anava!!
Els coneixements que anava adquirint a la universitat els podia aplicar a la meva feina. El dièdric per fer desenvolupament de planxa i poder preparar els programes CNC de la màquina de tall per Làser que desprès tallava en Jaume. La dinàmica, l'estàtica i la cinemàtica per al càlcul de diferents elements de les màquines. La mecànica de fluids per al càlcul de instal.lacions. Treballava colze amb colze amb els enginyers d'Enviroxi, fent maquinaria que actualment encara està al mercat, en les seves versions evolucionades.

Amb aquest llibre vaig aprendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada